Pașii participării la o mobilitate Erasmus+ alături de Tinerii 3D
Te-ai hotărât să iei parte la o mobilitate alături de noi?
Ți-am pregătit o listă cu pașii pe care trebuie să îi ai în vedere pentru a fi unul dintre participanții care se bucură de minunata experiență Erasmus+.
În cadrul aceastei pagini sunt explicați pașii, iar dacă ai mai multe întrebări sau curiozități te invităm să verifici pagina cu Întrebări Frecvente.
Respectarea acestor pași îți va asigura o experiență Erasmus+ fără probleme! Verifică-ți constant e-mailul și contul din platformă pentru actualizări și informații importante.
-
1. Call-ul
Lansarea apelului pentru participare, numit “call”Anunțăm prin intermediul canalelor de comunicare online (site, email, Facebook, Instagram) mobilitățile în care Tinerii 3D sunt parteneri cu toate detaliile generale despre proiect: nume, subiecte abordate, data și locul proiectului etc. cât și termenul limită de trimitere a aplicației.
Call-urile sunt anunțate în limba engleză pentru că marea majoritate a mobilităților au engleza ca limbă de lucru.
-
2. Aplicarea
Trimitere aplicațiilor către noiPentru a verifica condițiile de participare specifice ficăruia, te rugăm să verifici call-ul cu atenție întrucât acestea pot să difere de call la call.
Aplicațiile se fac exclusiv prin intermediul platformei Tinerii 3D. Pentru a aplica ai nevoie de cont “My T3D” cu datele completate. Asigură-te că ai completat toate datele din contul tău înainte de a aplica, deoarece acestea sunt esențiale pentru procesul de selecție.
Toate aplicațiile primite vor fi introduse într-o bază de date, pe care ulterior le vom analiza și vom alege participanții ce se potrivesc profilului cerut de proiect.
Tinerii cu oportunități reduse trebuie să specifice acest aspect în aplicația lor, deoarece, dacă nu îl menționează, ulterior nu va fi luat în considerare.
-
3. Selecția
Selecția participanților și Confirmarea participăriiSelecția se face în aproximativ 1-3 zile lucrătoare de la deadline-ul aplicațiilor. Persoanele selectate vor primi un email și vor avea 48h la dispoziție să confirme prin semnarea contractului și , după caz, achitarea taxei de participare / dovada oportunităților reduse. În cazul în care există situații speciale, termenul de trimitere a contractului și a taxei/dovezii se poate prelungi în urma unui acord între participant și asociație.
Nerespectarea acestui termen poate duce la pierderea locului, iar acesta va fi oferit altui candidat. Este important ca fiecare participant să verifice frecvent contul My T3D / e-mailul și să răspundă prompt pentru a evita situațiile în care nu mai poate beneficia de această oportunitate. Această regulă asigură că toate locurile disponibile sunt ocupate de participanți activi și implicați.
Există posibilitatea ca una sau mai multe persoane dintre cele selectate inițial să nu confirme sau să renunțe, astfel că vom trece la o nouă mini-selecție. De aceea, persoanele care nu au fost selectate nu vor fi anunțate.
-
4. Confirmarea participării
Contract și Taxa de participare / Dovadă oportunități reduse / Acord parentalContractul și Taxa de participare / Dovadă oportunități reduse
După confirmare, se va încheia un contract între participant și Asociația Tinerii 3D, garantând participarea la toate activitățile și respectarea drepturilor acestuia în cadrul proiectului.
🔹 Semnarea contractului: Contractul va fi generat automat în platformă, iar semnarea acestuia se va face digital direct din contul tău. Nu este necesar să trimiți documentul prin e-mail.
🔹 Plata taxei (dacă este cazul): Se va realiza exclusiv prin platformă, urmând instrucțiunile afișate în contul tău.Pentru a vă informa în legătura cu taxa de participare percepută de către Tinerii 3D accesați: https://tinerii3d.ro/taxa-de-participare/.
Oportunități reduse
Tinerii cu oportunități reduse ce sunt la prima participare într-o mobilitate Eramus+ nu vor achita taxa de participare, însă vor fi nevoiți să facă dovada că aparțin unuia din grupurile defavorizate.
Membrii și voluntarii Asociației Tinerii 3D nu achită taxă de participare pentru activitățile în care asociația este coordonator sau partener.
Aplicanții pentru oricare dintre activitățile din cadrul Corpului European de Solidaritate (ESC) NU achită taxă de participare și de asemenea contractul se va semna prin email. Informații specifice vor fi oferite de la caz la caz.
Acord parental
În cazul minorilor este nevoie ca unul dintre părinți / tutori să completeze acordul parental.
Documentul poate fi descărcat de aici: Acord Parental – Tinerii 3D. Acesta trebuie completat, semnat și trimis prin e-mail la contact@tinerii3d.ro.
-
5. Pregătirea mobilității
Call de pregătire, Transport, Decont, AsigurareCall de pregătire
Odată ce toți participanții selectați confirmă participarea în cadrul mobilității, Tinerii 3D organizează un call de pregătire cu aceștia pentru a îi informa cu diferite aspecte legate de proiect și pentru a se asigura că sunt pregătiți pentru mobilitatea ce o să aibă loc.
Transport
Transportul este responsabilitatea fiecărui participant. În majoritatea cazurilor participantul își cumpără biletele de tren/avion/autobuz, însă există și cazuri în care organizația gazdă sau Tinerii 3D, în calitate de organizație de trimitere, cumpără biletele tuturor sau unora dintre participanți (această informație se va regăsii în call-ul pentru participare sau se va anunța ulterior, după caz).
Consultați site-ul Ministerului Afacerilor Externe al României: http://www.mae.ro/travel-conditions pentru a verifica dacă este necesar pașaport și/sau viză pentru a călători în țara de destinație (pentru țările din Uniunea Europeană, precum și Turcia, Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, Rep. Moldova, Islanda, Elveția, Luxemburg se poate călători doar cu buletinul însă vă rugăm să verificați înaintea fiecărei călătorii site-ul MAE).
Se poate călători din orice localitate a României. Călătoria poate fi individuală sau în grup, aceasta fiind decizia participanților (în cazul în care, nu se precizează altă opțiune de către organizatori).
Uneori se pot sta maxim 2 zile înainte și/sau după proiect, pe costul propriu al participantului (biletele de călătorie sunt decontate numai dacă datele înscrise pe acestea sunt cu una sau două zile înainte și/sau după proiect). În cazul în care, doriți să călătoriți în alte date decât cele ale proiectului, va rugăm să precizați acest aspect organizației gazdă. Ei sunt în măsură să aprobe sau nu acest lucru.
În cazul în care doriți să stați 2 zile înainte/după proiect, vă recomandăm să căutați cazare prin Booking sau Airbnb.
De unde cumpăr biletele?
Poți călătorii cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul. Pentru distanțele lungi noi recomandăm avionul, fiind mai rapid.
Biletele pot fi achiziționate de oriunde (cont propriu, agenție de turism, online etc). Este important ca acestea să conțină suma și traseul pentru a putea fi decontate ulterior.
Mai jos găsiți liste cu recomandările noastre de site-uri, unde puteți căuta și achiziționa bilete.
Bilete de avion (se pot căuta zboruri de la mai multe companii):
Autobuze (găsiți bilete pentru curse locale, cât și internaționale):
Trenuri:
În cazul în care întâmpinați probleme legate de transport în Europa este bine să vă cunoașteți drepturile. Documentul cu toate informațiile îl găsiți aici: “Călătoring prin Europa”.
Decontul transportului
Important de știut este că organizația gazdă este responsabilă de decontul transportului. Fiecare participant trebuie să se încadreze în suma prestabilită alocată transportului. În cazul în care suma este depășită, participantul va suporta diferența.
Decontul transportului se poate face: pe durata proiectului (condiția fiind ca toate biletele achiziționate să fie dus-întors) sau după proiect, însă decizia asupra termenului pentru decont este de asemenea la organizația gazdă.
În vederea obținerii decontului trebuie păstrate toate biletele în original, bordingpass-urile, chitanțele, facturile și dovezile de plată și călătorie. Vă recomandăm să solicitați și factură, în situațiile în care se poate acest lucru. Decontul se face numai pentru biletele clasa a 2-a, economic class etc. Biletele de business class, clasa întâi la tren etc NU se decontează!
Decontul poate fi făcut direct participanților sau către Asociația Tinerii 3D. În cazul în care este făcut către noi, ne obligăm să returnăm sumele aferente fiecărui participant în maxim 7 zile de la data la care am primit banii în cont și documentele justificative cu sumele ce revin fiecărui participant.
Asigurare călătorie / sănătate
Asigurarea de călătorie nu este inclusă în bugetul proiectului, participantul fiind nevoit să suporte costul acesteia. Din acest motiv este asigurarea nu poate fin inclusă în constul biletelor, participantul riscând ca biletele să nu poată fi rambursate.
De reținut că toți cetățenii Uniunii Europene ce dețin Cardul European de Sănătate beneficiază de asistență medicală gratuită pe teritoriul tuturor statelor membre. Pentru mai multe informații accesați: https://www.cardeuropean.ro/.
-
6. Mobilitatea
Cazare și Masă, Activități, Seara interculturală, Prezentare Tinerii 3DCazare și Masă
Participanții în cadrul unei mobilități Erasmus+ benefiaciază gratuit de cazare, 3 mese pe zi și pauzele de cafea oferite de către organizatori.
Cazarea se poate face în diferite structuri precum: hoteluri, pensiuni, vile, hosteluri, corturi normale sau de glamping, fiind cunoscută de către participanți înainte începerii mobilității.
Activități
Organizația gazdă este responsabilă de activități, programul fiind pus la dispoziție participanților înainte sau pe parcursul proiectului.
Prezența la activități este obligatorie. Prin semnarea contractului, participantul își asumă să participe la toate activitățile prevăzute în cadrul proiectului. Singurele excepții acceptate sunt reprezentate de situațiile obiective/urgente/neprevăzute.
În cazul în care participantul nu se prezintă la activități, din motive neîntemeiate, i se poate imputa plata parțială sau totală a cheltuielilor incluse în proiect.
Seara interculturală
În cadrul fiecărei mobilități, se organizează seri culturale, iar participanții din fiecare țară au ocazia de a-și prezenta specificul național. Prezența în cadrul acestor seri nu este obligatorie, însă ele reprezintă o experiență de neratat.
Prezentarea Asociației Tinerii 3D
În cadrul unora dintre mobilități, participanților li se cere să facă o mică prezentare a organizației datorită căreia au putut lua parte în proiectul respectiv.
Pentru a vă ușura munca și pentru a ne cunoaște mai bine pe noi și munca noastră poți accesa pagina “despre” din cadrul site-lui: Despre
Lucrul cel mai des întrebat este “De ce 3D?”. Poate chiar și tu te-ai întrebat. Nu-i așa? 3D -ul vine de la cele 3 Dimensiuni pe care noi le promovăm: Educație, Cultură și Sport.
-
7. Diseminarea
Ce se întâmplă după mobilitateSperăm că experiența ta în proiect a fost plăcută și utilă și că te-ai întors cu informații și prieteni noi. Parte din proiect este și diseminarea. Asta înseamnă că unele din lucrurile pe care le-ai descoperit și învățat pe parcursul mobilității trebuie să le împărtășești cu prietenii, colegii și/sau alți tineri din comunitate. De cele mai multe ori în cadrul mobilității facilitatorul, trainerul sau coordonatorul proiectului explică în ce poate consta această diseminare, însă noi îți suntem mereu un sprijin. Ne poți contactat oricând în vederea acesteia și chiar te încurajăm să o faci pentru că și noi ne dorim ca informațiile dobândite de tine să ajungă la cât mai multe persoane.
Așteptăm poze și filmări cu experiența trăită de tine, recomandări și eventual o recenzie a ta pe pagina noastră de Facebook ori pe pagina de Google. De asemenea, dacă dorești, poți să ne spui povestea ta prin email la contact@tinerii3d.ro, iar noi o vom publica pe site.