Pașii participării la un proiect Erasmus+

to do list1. Lansarea “call-ului” pentru participare

Anunțăm prin intermediul canalelor de comunicare online (site, Facebook, email) proiectele la care Tinerii 3D sunt parteneri cu toate detaliile generale despre proiect: nume, subiecte abordate, data și locul proiectului etc. cât și termenul limită de trimitere a aplicației. Pentru a participa, fiecare persoană trebuie să trimita un CV și o scrisoare de intenție la adresa contact@tinerii3d.ro.

email2. Primirea aplicațiilor

Toate aplicațiile primite vor fi introduse într-o bază de date, pe care ulterior le vom analiza și vom alege participanții ce se potrivesc profilului cerut de proiect și cu cele mai interesante scrisori de intenție.

Dacă aveți întrebări sau nelămuri vă putem oferi toate informațiile de care aveți nevoie.

Avem rugămintea să aplicați la proiecte dacă vă doriți cu adevărat acest lucru, pentru a nu exista neînțelegeri privind selecția.

Tinerii cu oportunități reduse trebuie să specifice acest aspect în aplicație, pentru a le putea acorda întâietate în cadrul proiectelor.

Toate aplicațiile, întrebările și nelămuririle se trimit prin email la: contact@tinerii3d.ro

documents3. Selecția participanților și confirmarea participării

Selecția se face în aproximativ 1-3 zile de la deadline-ul aplicațiilor. Persoanele selectate vor primi un email și vor avea 24h la dispoziție să confirme (prin alăturarea în grupul special creat), iar apoi prin semnarea contractului și achitarea taxei de participare / dovada oportunităților reduse în maxim 3 zile.

Există posibilitatea ca una sau mai multe persoane dintre cele selectate inițial să nu confirme sau să renunțe, astfel că vom trece la o nouă mini-selecție. De aceea, persoanele care nu au fost selectate nu vor fi anunțate.

4. Contract și taxa de participare / dovadă oportunități reduse / acord parental

contract

După confirmare, se va încheia un contract între participant și Asociația Tinerii 3D. Acesta are ca scop garantarea participării persoanei la toate activitățile și respectarea drepturilor acestuia, în cadrul proiectului.

Contractul poate fi accesat și descărcat de aici: Download Contract participare mobilitate – Tinerii 3D (vă rugăm să NU completați numărul și data – acestea sunt completate de către noi).

În cazul minorilor este nevoie ca unul dintre părinți / tutori să completeze acordul parental. Acordul poate fi accesat și descărcat de aici: Download Acord Parental – Tinerii 3D

Documentele se trimit prin email la adresa contact@tinerii3d.ro.

Atenție! Contractul trimis prin email trebuie să fie completat, semnat de către participant și apoi scanat la o calitate cât mai bună (fără a conține watermark al scan-ului).


tranzactieTaxa de participare se poate depune în contul asociației atât înainte, cât și după trimiterea/primirea contractului. Aceasta se poate depune la un ghișeu al Băncii Transilvania sau se poate trimite prin transfer bancar (ordin de plată), dacă deții cont la orice bancă din România.

Contul asociației este deschis la Banca Transilvania: @t3d-Cont-Banca-Trasilvania.pdf

Vă rugăm ca atunci când depuneți sau transferați banii să precizați localitatea proiectului și numele vostru. Exemplu: “taxă proiect Praga – Popescu Mihai”

Pentru a vă informa în legătura cu taxa de participare percepută de către Tinerii 3D accesați: https://tinerii3d.ro/taxa-de-participare/


Atenție! Tinerii cu oportunități reduse NU vor achita taxa de participare, însă vor fi nevoiți să facă dovada că aparțin unuia din grupurile defavorizate.

Membrii și voluntarii Asociației Tinerii 3D NU achită taxă de participare pentru activitățile în care asociația este coordonator sau partener.

Aplicanții pentru Corpul European de Solidaritate (ESC) NU achită taxă de participare și de asemenea contractul este diferit de cel prezentat mai sus.


Taxa de participare sau dovada apartenenței la una dintre categoriile de grupuri de tineri defavorizați se trimit în maxim 3 zile de la momentul confirmării participării la proiect. În caz contrar, vom selecta alt tânăr în cadrul proiectului.

Taxa de participare se poate efectua și înainte de a ajunge contractul la noi. Contractul devine valabil și este înregistrat în ziua plății în contul asociației.

Confirmarea primirii contractului prin poștă și a taxei/dovezii apartenenței la un grup defavorizat se face de către noi prin intermediul unuia din canalele de comunicare (telefonic, prin email, Facebook etc).

În cazul în care există situații speciale, termenul de trimitere a contractului și a taxei/dovezii se poate prelungi în urma unui acord între participant și asociație.

5. Pregătește-te pentru proiect

Transportul

Transportul este responsabilitatea fiecărui participant; în majoritatea cazurilor participantul își cumpără biletele de tren/avion/autobuz. Însă există și cazuri în care organizația gazdă cumpără biletele tuturor sau unora dintre participanți (pentru aceste informații luați legătura cu organizația ce găzduiește proiectul).

Consultați site-ul Ministerului Afacerilor Externe al României: http://www.mae.ro/travel-conditions pentru a verifica dacă este necesar pașaport și/sau viză pentru a călători în țara de destinație (pentru țările din Uniunea Europeană + Serbia, Muntenegru, Bosnia și Herțegovina, Rep. Moldova, Islanda, Elveția, Luxemburg se poate călători doar cu buletinul însă vă rugăm să verificați înaintea fiecărei călătorii site-ul MAE).

Se poate călători din orice localitate a României. Călătoria poate fi individuală sau în grup, aceasta fiind decizia participanților (în cazul în care, nu se precizează altă opțiune de către organizatori).

Călătoria a avut întârziere sau a fost anulată? Aveţi probleme de mobilitate? Când călătoriți cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul, beneficiați de anumite drepturi în UE. Pentru detalii accesați: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/index_ro.htm

Se pot sta maxim 2 zile înainte și/sau după proiect, pe costul propriu al participantului (biletele de călătorie sunt decontate numai dacă datele înscrise pe acestea sunt cu una sau două zile înainte și/sau după proiect). În cazul în care, doriți să călătoriți în alte date decât cele ale proiectului, va rugăm să precizați acest aspect organizației gazdă. Ei sunt în măsură să aprobe sau nu acest lucru.

În cazul în care doriți să stați 2 zile înainte/după proiect, vă recomandăm să căutați cazare prin Booking sau Airbnb.


De unde cumpăr biletele?

Poți călătorii cu avionul, cu trenul, cu vaporul sau cu autobuzul. Pentru distanțele lungi noi recomandăm avionul, fiind mai rapid.

Biletele pot fi achiziționate de oriunde (cont propriu, agenție de turism, online etc). Este important ca acestea să conțină suma și traseul pentru a putea fi decontate ulterior.

Mai jos găsiți liste cu recomandările noastre de site-uri, unde puteți căuta și achiziționa bilete.

Bilete de avion:

Autobuze:
  • Autogări.ro (găsiți bilete pentru curse locale, cât și internaționale)
  • MementoBus (companie de autobuze ce are prețuri foarte bune pe rute interne și internaționale)
  • Atlassib
  • Eurolines
Trenuri: În cazul în care întâmpinați probleme legate de transport în Europa este bine să vă cunoașteți drepturile. Documentul cu toate informațiile îl găsiți aici: https://op.europa.eu/webpub/com/travelling-in-europe/ro/

facturaDecontul transportului

Organizația gazdă este responsabilă de decontul transportului.

Decontul transportului se poate face: pe durata proiectului (condiția fiind ca toate biletele achiziționate să fie dus-întors) sau după proiect.

Pentru orice informație legată de transport vă rugăm să contactați organizația gazdă; în vederea obținerii decontului trebuie păstrate toate biletele în original, bordingpass-urile, chitanțele, facturile și dovezile de plată și călătorie. Vă recomandăm să solicitați și factură, în situațiile în care se poate acest lucru.

Decontul poate fi făcut direct participanților sau către Asociația Tinerii 3D. În cazul în care este făcut către noi, ne obligăm să returnăm sumele aferente fiecărui participant în maxim 7 zile de la data la care am primit banii în cont și documentele justificative cu sumele ce revin fiecărui participant.

Decontul se face numai pentru biletele clasa a 2-a, economic class etc. Biletele de business class, clasa întâi la tren etc NU se decontează!

Fiecare participant trebuie să se încadreze în suma prestabilită alocată transportului. În cazul în care suma este depășită, participantul va suporta diferența.

Asigurare călătorie / sănătate

Asigurarea de călătorie nu este inclusă în bugetul proiectului, participantul fiind nevoit să suporte costul acesteia.

De reținut că toți cetățenii Uniunii Europene ce dețin Cardul European de Sănătate beneficiază de asistență medicală gratuită pe teritoriul tuturor statelor membre. Pentru mai multe informații accesați: http://cas.cnas.ro/casmb/page/cardul-european.html

Important! Voluntarii prin Corpul European de Voluntariat beneficiază de asigurare completă pe toată durata stagiului din partea Comisiei Europene prin intermediul Cigna: https://www.cignahealthbenefits.com/en/plan-members


Bani de cheltuială

Trebuie să ții cont de faptul că mâncarea și cazarea sunt asigurate de către organizatori. De asemenea, pe parcursul proiectului, majoritatea organizațiilor gazdă oferă și coffee break-uri, în cadrul cărora sunt oferite cafele, ceaiuri, fructe sau mici gustări.

În majoritatea proiectelor există și timp liber, în care poți merge la muzee, teatru, restaurante, cluburi etc, deci trebuie să iei și aceste asptecte în considerare.

Este recomandată deținerea unui card bancar, fiind mult mai util, însă vă sfătuim să aveți și bani cash asupra voastră.

În aeroporturi, gări și autogări casele de schimb valutar nu au cel mai bun curs. Vă încurajăm să schimbați banii înainte de a pleca în proiect.

Impotant! Voluntarii prin Corpul European de Voluntariat primesc bani de buzunar (între 60 și 140 Euro pe lună, în funcție de țara în care se desfășoară proiectul).

6. Derularea proiectului

Activități

Organizația gazdă este responsabilă de activități, programul fiind pus la dispoziție participanților înainte sau pe parcursul proiectului.

Prezența la activități este obligatorie. Prin semnarea contractului, participantul își asumă să participe la toate activitățile prevăzute în cadrul proiectului. Singurele excepții acceptate sunt reprezentate de situațiile obiective/urgente/neprevăzute.

În cazul în care participantul nu se prezintă la activități, din motive neîntemeiate, i se poate imputa plata parțială sau totală a cheltuielilor incluse în proiect.


Seara interculturală

În cadrul fiecărei mobilități, se organizează seri culturale, iar participanții din fiecare țară au ocazia de a-și prezenta specificul național.

Prezența în cadrul acestor seri nu este obligatorie, însă ele reprezintă o experiență de neratat.


Prezentarea Asociației Tinerii 3D

În cadrul unor proiecte, participanților li se cere să facă o mică prezentare a organizației datorită căreia au putut lua parte în proiectul respectiv.

Pentru a vă ușura munca și pentru a ne cunoaște mai bine pe noi și munca noastră poți accesa pagina “despre” din cadrul site-ului: https://tinerii3d.ro/despre/

Lucrul cel mai des întrebat este “De ce 3D?”. Poate chiar și tu te-ai întrebat. Nu-i așa? 3D -ul vine de la cele 3 Dimensiuni pe care noi le promovăm: EducațieCultură și Sport.

7. După mobilitate (schimb / curs / voluntariat) – Diseminare

Sperăm că experiența ta în proiect a fost plăcută și utilă și că te-ai întors cu informații și prieteni noi. Parte din proiect este și diseminarea. Asta înseamnă că unele din lucrurile pe care le-ai descoperit și învățat pe parcursul mobilității trebuie să le împărtășești cu prietenii, colegii și/sau alți tineri din comunitate. De cele mai multe ori în cadrul mobilității facilitatorul, trainerul sau coordonatorul proiectului explică în ce poate consta această diseminare, însă noi îți suntem mereu un sprijin. Ne poți contactat oricând în vederea acesteia și chiar te încurajăm să o faci pentru că și noi ne dorim ca informațiile dobândite de tine să ajungă la cât mai multe persoane.

De asemenea așteptăm poze și filmări cu experiența trăită de tine, recomandări și eventual o recenzie a ta pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/tinerii3d/reviews

Dacă dorești, poți să ne spui povestea ta, iar noi o vom publica pe site.

Pentru decontul transportului te rugăm să iei legătura cu organizatorii proiectului. În cazul în care sunt probleme ne poți contacta și noi vom lua legătura cu partenerii.

Special Requests

Chiar ne-ar plăcea să ne lași o recenzie a ta pe pagina noastră de Facebook: https://www.facebook.com/tinerii3d/reviews

Atunci când postezi ceva din timpul proiectului să folosești haștag-ul #tinerii3d atât pe Facebook: #tinerii3d, cât și pe Instagram: #tinerii3d.

Considerăm că pe parcursul proiectului ai învățat multe lucruri. Ce spui ca multe dintre ele să le împărtășești cu prietenii și familia ta pentru a face o lume mai bună și mai tolerantă? Îți mulțumim pentru că ai făcut parte din experiența Tinerii 3D!